Minőségbiztosítás

 

Óvodánkban már hatodik éve működik minőségbiztosítási team. Minden tanévben feltérképezzük e bejövő korosztály igényeit, a szülők elvárását, illetve év végén mérjük minden korcsoportban a megelégedettséget. Belső klímatesztet töltetünk ki az intézmény dolgozóival, felmértük a társintézmények, a fenntartó és egyéb társadalmi csoportok igényét, véleményét. Ezek segítségével rajzoljuk meg a Swot-analízist, vagyis erősségeinket és a területeket, melyeket fejlesztenünk kell. Minden évben feladattervet készítünk, melyhez pontos ütemterv tartozik megjelölve a határidőket és felelősöket.

2004-ben például ilyen feladatokat hajtottunk végre:

ˇ        Kérdőívet dolgoztunk ki, melyet kiadtunk és elemeztünk-étékeltünk minden korosztálynál.

ˇ        A társintézeti iskolák alsó tagozatos tanítónőjeivel felvettük a kapcsolatot, kezdeményeztük a párbeszédet, a közös tevékenységet a minőségbiztosítás, a gyermekek fejlesztése érdekében.

ˇ        Elkészítettünk az anyanyelvi nevelés hospitálási szempontjait, melyeket időben megkaptak a kollegák. Az időpontokat tanévnyitó értekezletünkön kapták és fogadták el az óvodapedagógusok.

ˇ        A kiscsoportos korosztálynak tavasszal, míg a középsősöknek és nagycsoportosoknak ősszel voltak az anyanyelvi foglalkozások.

ˇ        Február 17-én sikeres szakmai napot tartottunk, mely az anyanyelvi nevelésről szólt, pszichológus, logopédus előadók segítségével, azok előadásaival szeminárium jelleggel. Mindenki épült abból a napból, sokat segített a munkánkban, a gyermekekkel -, szülőkkel való pozitív párbeszédben.

ˇ        A szülői kérdőíveket értékeltük a záró nevelőtestületi értekezleten.

Kiskunhalas, 2004. június 6.